엘소드 공격력/방어력 측정기Elsword Attack/Defense Checkerエルソード攻撃力/防御力メーター ver.0.02
by kLiR (Class:Yama Raja, Server:[KO/Gaia])

homepage: http://elswordcalc.tistory.com/ 이것을 어떻게 만들었는지 알고 싶으면 홈페이지를 방문하거나 소스보기를 하세요.If you want to know how I made this, visit homepage or see source code.どのようにこれを作ったのか知りたいならばホームページを訪問したり、ソースの表示をしてください。

   

공격자 스텟정보Stat Information of Hunter攻撃者のステータス情報

공격자 레벨Hunter Level攻撃者のレベル
추가데미지 스텟Add.Damage Stat追加ダメージのステータス
0 %
장비의 공격력+% 옵션 합계Sum of Attack+% Options装備の攻撃力+%オプションの合計 %

방어자 스텟정보Stat Information of Prey防御者のステータス情報

방어자 레벨Prey Level防御者のレベル
데미지감소 스텟Red.Damage Statダメージ減少ステータス
0 %

사용목적 : 방어력을 알 수 없는 던전의 몬스터(뎀감=0)의 방어력이나 대전에서의 보정된 공격력 또는 방어력을 알고 싶은 경우에 사용합니다.

사용조건 : 최소 두 가지 공격의 서로 다른 퍼뎀을 비교적 정확하게 미리 알고 있어야 합니다. 연습모드에서 계산기 등을 활용해 실험하거나 유저들과 정보공유를 통해 알 수 있습니다. 그리고 공격자의 추가데미지가 20~30%이상으로 충분히 높아야 합니다. 추가데미지가 0만 아니면 사용할 수는 있으나 낮으면 부정확해집니다. 공격자의 레벨과 추가데미지스탯, 방어자의 데미지감소스탯을 알고 있어야 합니다.

사용방법 : 필요한 스탯정보를 입력합니다. 퍼뎀을 정확하게 알고 있으며 공격 속성이 같은(물리/마법) 타격A타격B의 퍼뎀을 입력합니다. 기술의 반지의 영향을 받는 타격이라면 기술의 반지를 장착했을 때의 타격A와 안했을 때의 타격B로 구분해서 사용해도 됩니다. 기술의 반지류는 퍼뎀을 다르게 만들기 때문입니다. 대전에서는 보정을 받지 않는 일반 커맨드 공격을 활용할 것을 추천합니다. 크리티컬이 뜨거나 뜨지 않았을 경우 중 한 가지의 데미지만 입력해도 됩니다. 계산에 활용할 데미지값의 앞에 활성화 단추를 클릭하면 됩니다. 두 가지 공격의 데미지를 정확히 입력하면 결과가 계산됩니다. 상황에 따라서 여러가지 버프등에 의해 복잡하게 되었을 때에는 추가정보란을 활용하세요.

결과의 활용방법 : 대전에서도 공격력을 알 수 있게 되므로 엘소드 크리티컬/추가데미지 효율 계산기를 사용하여 대전에서도 데미지 실험을 할 수 있습니다. 주로 대전보정을 받는 스킬을 탐색하는데 사용하는 것을 추천합니다. 공격자의 레벨이 특정 값일 때 해당 몬스터의 방어력을 알 수 있습니다. 함께 계산되는 공격력은 스탯창의 공격력과 비교대조하는 신뢰성 정보로 활용할 수 있습니다.

오차에 대한 안내 : 타격시 볼 수 있는 최소 숫자의 자릿수-1 만큼만 어느 정도의 정확성을 보장하며 남은 자릿수는 부정확할 수 있습니다.
Purpose : To know Defense of mob(DR=0) of dungeon or normalized Attack / Defense in Arena.

Condition to use : You have to know %Damage of at least 2 types of attack motion accurately and precisely enough before to use this. You can know them through your experiment using calculator or game community. And, Add.Damage stat of Hunter should be high enough or more than 20~30%. You can use if your Add.Damage stat is not zero but very low, however, result may be inaccurate. You have to know Levels, Add.Damage of Hunter, and Red.Damage of Prey.

How to use : Input required stat information. Input accurate and already known %Damage of Motion A and B which has same type(physical or magical). If a motion is affected by a Skill Ring, you can use Motion A(without ring) and Motion B(ring worn) from only 1 motion. Because Skill Ring makes %Damage of skill different. Normal Combo command motions are recommened as Motion candidates in Arena because most of them has 1.0 Modifier in Arena. You can input only an any damage among crit. or non-crit. damage observed. Just make sure a button checked placed left to input form. If you input damages of 2 Motions correctly, result will be shown. Under the complexed situation, use More Information forms.

Usage of result : It is possible to know Attack stat in Arena and allows to do experiment in Arena using Elsword Critical/Addition Damage Effieiency Calculator. Purpose to search Modifier of each skill in Arena is recommended. You can know Defense of a mob when Hunter's Level is specific value. You can check reliability of this calculator by simulating your Attack stat in your stat.window.

Precaution of errors : Result with number of digits - 1 of minimum damage value observed is reasonably accurate but left digits can be mixed with errors.
使用目的 : 防御力を知ることができないダンジョンのモンスター(ダメージ減少=0)の防御力や決闘での補正された攻撃力や防御力を知りたい場合に使用します。

使用条件 : 少なくとも二つの攻撃の異なるパーセントダメージを比較的正確に事前に知っている必要があります。練習モードで計算機などを活用して、実験したり、ユーザたちとの情報共有を介して知ることができます。そして攻撃者の追加ダメージが20〜30%以上で十分高い必要があります。 追加ダメージがゼロじゃないと使用することができますが低ければ不正確になります。攻撃者のレベルと追加ダメージステータス、防御者のダメージ減少ステータスを知っている必要があります。

使用方法 : 必要なステータス情報を入力します。パーセントのダメージを正確に知っている攻撃の属性が同じ(物理/魔法)打撃A打撃Bのパーセントダメージを入力します。技術のリングの影響を受ける打撃なら技術のリングを装着したときの打撃Aとない時の打撃Bに区分して使用してもされます。技術のリング類はパーセントダメージを異なるに作るためです。決闘では、補正を受けていない一般コマンド攻撃を活用することをお勧めします。クリティカルが出たり出なかった場合、どちらか一方のダメージを入力するだけです。ただ計算に活用するダメージ値の前に活性化ボタンをクリックするだけです。二つの攻撃ダメージを正確に入力すると、結果が計算されます。状況に応じて様々なバフによって複雑になったときには、追加情報欄を活用してください。

結果の活用方法 : 決闘でも攻撃力を知ることができるので、ダメージシミュレータを使用して決闘でもダメージ実験を行うことができます。大抵、決闘保証を受けるスキルを調べるのに使用することをお勧めします。攻撃者のレベルが特定の値であるときに、モンスターの防御力を知ることができます。一緒に計算されている攻撃力はステータスウィンドウの攻撃力と比較対照して、信頼性情報として活用することができます。

誤差についての案内 : 打撃するとき見ることができる最小数の桁数-1分だけ、ある程度の精度を保証し、残りの桁数は、不正確になることができます。

공격유형Skill/Action Type攻撃の種類 타격 AMotion A打撃 A 타격 BMotion B打撃 B
스킬설명 메모Memo for Skill Descriptionスキル説明のためのメモ
알고 있는 스킬퍼뎀Known Skill % Damage知っているスキルパーセントダメージ % %
보정배수Modifier補正倍数
적용특성(데미지+)Attribute(Damage+)適用特性 (ダメージ+) % %
스킬데미지+ 패시브SkillDamage+ Passiveスキルダメージ+ パッシブ % %
기타 스킬데미지+ 옵션합계(기반 등)Other SkillDamage+ Sum(Skill ring, etc.)その他スキルダメージ+ 合計 (技術のリング、etc.) % %
방어관통 (방어디버프와 동일)Exclusive Defense Penetration防御貫通 (防御デバフと同じ) % %
관찰한 데미지 입력Input Observed Damages観察したダメージを入力

계산결과Calculation Results計算結果
공격자의 공격력 (스탯창표기방식을 따라 %공증포함)Attack Power of Hunter (Attack+% option mixed)攻撃者の攻撃力 (攻撃力+%含ま) 0
방어자의 방어력 (공격자의 레벨에 대한)Defense of Prey (for Hunter's Lv.)防御者の防御力 (攻撃者のレベルに対する) 0
공격자 추가정보More Information for Hunter攻撃者の追加情報
크리티컬 데미지Critical Damageクリティカルダメージ % %
공격력 버프Attack Buff攻撃力バフ





추뎀 버프Add.DmgStat Buff追加ダメージバフ

무보정 추뎀 버프Add.DmgStat Buff (Absolute)無補正の追加ダメージバフ
공격력 디버프Attack Debuff攻撃力デバフ

방어자 추가정보More Information for Prey防御者の追加情報
방어력 디버프Defense Debuff防御力デバフ



방어력 버프Defense Buff防御力バフ



피해감소 버프Inflicted Damage Reduce Buff被害減少バフ

절대피해감소 버프 (추뎀도 감소)Damage Reduce Buff (even reduce Add.Dmg)絶対被害減少バフ (追加ダメージも減少)

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other tool : 엘소드 크리티컬/추가데미지 효율 계산기